Kwaliteitsmanagement
Heb je een mkb-bedrijf en zoek je iemand die op een resultaatgerichte en professionele manier jouw bedrijfsprocessen in kaart brengt zodat je kunt aansturen op verbetering en het voorkómen van fouten?
Wat is kwaliteitsmanagement
Niets meer of minder dan de inspanning van een onderneming om georganiseerd zorgvuldig te werken. Dan zeg jij: dat doen toch alle bedrijven, dat is toch makkelijk? Ja en nee. Elk bedrijf heeft wel voorschriften, regeltjes, afspraken en formuliertjes. Maar kwaliteitszorg is veel meer dan dat: het gaat over het ordenen van bestaande regels en afspraken, het verbeteren van werkwijzen en alles zó op elkaar afstemmen dat het overzichtelijk wordt. Als die ontstane procedures en regels goed worden nageleefd zal je klant zeker tevreden(er) zijn.
Voorkom fouten
Kwaliteitsmanagement heeft betrekking op alle activiteiten en beslissingen in een onderneming. Je wilt als bedrijf een bepaald kwaliteitsniveau bereiken en behouden. Maar hoe doe je dat dan? Om alles goed in kaart te brengen heb je een organisatiestructuur nodig, een soort kwaliteitssysteem waarin procedures en verantwoordelijkheden worden beschreven. Sommige mensen denken dat kwaliteitsmanagement vooral gaat om controles uitvoeren zodat je fouten kunt opsporen. Maar met zo’n kwaliteitssysteem kun je juist voorkómen dat er fouten gemaakt worden en wordt vooral zichtbaar wat de kritieke processen in je organisatie zijn. Door zo de bedrijfsvoering in kaart te brengen, te verbeteren én te waarborgen kun jij je klanten nog beter bedienen. Ben jij ook toe aan de volgende fase met je bedrijf: bel Inesco; 06 15893162