Brandfirm

Brandfirm is een bedrijf met jonge, gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 30+ medewerkers helpen zij bedrijven sneller groeien met slimme online marketing strategieën.

Neem contact op

Het bedrijf

Brandfirm is een bedrijf met jonge, gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 30+ medewerkers helpen zij bedrijven sneller groeien met slimme online marketing strategieën. Als Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7 en twee Dutch Search Awards nominaties op zak, behoren zij tot de top van de Nederlandse online marketing bureaus.

Twee klantvragen:

  1. Vanwege hun groei, is het wenselijk dat er een procesbeschrijving komt van al hun werkprocessen. Zo kunnen ze goed in kaart brengen wie wat doet, wie op welk punt een beslissing moet nemen en welke standaarddocumenten ze daarbij kunnen gebruiken.
  2. Hun nieuwe website bevat veel tekst, aangeleverd door verschillende afdelingen. Deze teksten moeten worden gecheckt op leesbaarheid en correct Nederlands.

Resultaat

1. Inesco kwaliteitsmanagement: Ik ben begonnen met het houden van interviews bij de directieleden. Hiermee kon ik helder in kaart brengen wat de werkwijzen zijn binnen het bedrijf. Dit heb ik met stroomdiagrammen in een online kwaliteitssysteem (Scienta) vastgelegd, met per stap indien nodig een koppeling naar een stukje extra tekstuele uitleg. Voor het vastleggen van gespreksevaluaties, declaraties, aanvragen, beoordelingen, etc. staan er ook veel dynamische webformulieren met een workflow in dit handboek, een belangrijke aanvulling voor de bedrijfsprocessen. Vaak dienen ze ook als checklist. Per handboekdocument zijn er rechten toegekend en via een zelf in te richten dashboard is het  handboek binnenkort (na de lancering) goed zichtbaar voor alle medewerkers. De volgende stap zal zijn om een ISO 9001:2015-certificaat aan te vragen.

Brandfirm Dashboard

2. Inesco creatief met tekst en taal: Alle te gebruiken teksten zijn naar één Google Doc gekopieerd, ruim 200 pagina’s, en met mij gedeeld. Hierin heb ik verbetervoorstellen aangegeven, direct zichtbaar bij de documenteigenaar. Hij/zij kan per suggestie beslissen of deze terecht is of niet. Ik heb bij het redigeren/corrigeren gelet of de zinnen goed lopen, of er geen slordigheidsfoutjes in waren geslopen, of er geen grammaticale fouten inzaten en of de spelling in orde was. Waar ik ook op gelet heb, is de consequentie van het gebruik van woorden of samenstellingen van woorden (altijd met of zonder hoofdletter, altijd aan elkaar geschreven of juist niet etc. etc.).

Neem contact op

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Liever direct bellen?

Bekijk ook eens